O odboru

Kde nás najdete

Odbor kancelář primátora
budova historické radnice
nám. Přemysla Otakara II. 1/1
370 92  České Budějovice

Struktura odboru

Vedoucí odboru kancelář primátora: 

Dana Matějková
tel.: 386 802 905
e-mail: matejkovad(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Ekonomka odboru kancelář primátora:

Naděžda Vránová
tel.: 386 802 914
e-mail: vranovan(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Asistentka primátora Ing. Jiřího Svobody (činnost městské policie, krizové řízení, činnost kanceláře primátora, kontrola a audit, strategické plánování, Teplárna České Budějovice, a. s., Lesy a rybníky města Českých Budějovic, s. r. o.):

Monika Bayerová
tel.: 386 802 913
e-mail: bayerovam(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Sekretariáty náměstků:

Asistentka 1. náměstka primátora Mgr. Petra Podholy (správa veřejných statků, veřejné zakázky, školství, územní plán, Pohřební ústav města České Budějovice, p. o., FCC České Budějovice, s.r.o., základní a mateřské školy):

Lidmila Kubešová
tel.: 386 802 912
e-mail: kubesoval(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Asistentka náměstka primátora Ing. Františka Konečného, Ph.D. (doprava, územní rozvoj, architektura a urbanismus, Jihočeské letiště České Budějovice, a. s., Dopravní podnik města České Budějovice, a. s.)

Asistentka náměstka primátora Ing. Petra Holického (investiční výstavba, majetek města, finance a ekonomika, informační technologie):

Pavla Jedličková
tel.: 386 802 933
e-mail: jedlickovap(zavináč)c-budejovice(tečka)cz                                                                       

Asistentka náměstka primátora Ing. Jaromíra Talíře (kultura, památková péče, cestovní ruch, zahraniční a regionální spolupráce, Správa domů, s. r. o., Jihočeské divadlo, p. o., Sportovní zařízení města České Budějovice, p. o.):

Terézia Ollé
tel.: 386 802 923
e-mail: ollet(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Asistentka uvolněného člena rady města RNDr. Michala Kohna, CSc. (sociální oblast, domy pro seniory, Jeslová a azylová zařízení, p. o., evropské fondy, životní prostředí):

Božena Hořejší
tel.: 386 802 907
e-mail: horejsib(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Právní oddělení:

Vedoucí právního oddělení:

Mgr. Martin Veselský
tel.: 386 802 008
e-mail: veselskym(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Mgr. Žaneta Himpanová
tel.: 386 802 920
e-mail: himpanovaz(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Mgr. Jitka Bednářová
tel.: 386 802 927 
e-mail: bednarovaj(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Mgr. Kateřina Nováková
tel.: 386 803 223 
e-mail: novakovak(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Asistentka právního oddělení:

Jindřiška Vávrová
tel.: 386 802 921
e-mail:  vavrovaj(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Petice a stížnosti:

Ing. Blanka Faloutová Justová
tel.: 386 801 808
e-mail: faloutovab(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Sekretariát rady města:

Ivana Jiráková
tel.: 386 802 909
e-mail: jirakovai(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Sekretariát zastupitelstva města:

Hana Drobilová
tel.: 386 802 911
e-mail: drobilovah(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Oddělení komunikace a marketingu:

Vedoucí oddělení komunikace a marketingu:

MgA. Bc. Petr Ferebauer
tel.: 386 802 939
e-mail: ferebauerp(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Vnější vztahy - média:

Ing. Jitka Welzlová
tel.: 386 802 910
e-mail: welzlovaj(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Vnější vztahy - zahraničí:

Dagmar Kopalová
tel.: 386 802 925
e-mail: kopalovad(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Organizační pracovník:

Hana Bürgerová
tel.: 386 802 932
e-mail: burgerovah(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Facebook, webové stránky:

Bc. Lucie Vargová
tel.: 386 802 924
e-mail: vargoval(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Oddělení krizového řízení:

Krizové řízení, PO, BOZ, bezpečnostní ředitel:

Mgr. Miloslav Soukup
tel.: 386 802 930
e-mail: soukupm(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Referenti krizového řízení:

Ing. Václav Vašek
tel.: 386 802 931
e-mail: vasekv(zavináč)c-budejovice(tečka)cz

Činnost odboru

Odbor kancelář primátora se koncepčně podílí na přípravě programu primátora a náměstků primátora, zajišťuje protokol primátora města a zajišťuje přípravu jednání rady města a zastupitelstva města po stránce obsahové i organizační.

Odbor dále zajišťuje propagaci města a s tím související marketingové činnosti, informovanost občanů a hromadných sdělovacích prostředků a činnosti města a magistrátu, podporuje rozvoj zahraničních aktivit města České Budějovice a zajišťuje spolupráci s jinými obcemi a dalšími subjekty v České republice i v zahraničí.

Odbor též ve stanoveném rozsahu zabezpečuje právní agendu města a magistrátu, včetně agendy právních předpisů vydávaných městem (vyhlášky a nařízení), agendy vyřizování žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění a agendy vyřizování petic a stížností.

Odbor též zabezpečuje plnění povinností města a primátora města na úseku krizového řízení.

Činnost oddělení

Odbor prostřednictvím pracoviště sekretariát primátora města a dále prostřednictvím pracovních pozic asistentek náměstků zajišťuje nezbytný servis, organizační a administrativní zázemí pro činnost primátora města, náměstky primátora, radu města, zastupitelstvo města a další orgány města a jejich členy.

I.  Sekretariáty

  • Sekretariát primátora: 
    Zajištění protokolu primátora města.
    Koncepčně se podílí na přípravě programu primátora.
    Plní úkoly týkající se rozpočtu odboru kanceláře primátora.
  • Asistentka primátora:
    Hlavním cílem je zajištění maximálního servisu pro primátora města.
  • Ekonom odboru:
    Plní úkoly týkající se rozpočtu odboru kancelář primátora.
  • Sekretariát zastupitelstva města a rady města:
    Zajištění přípravy jednání rady města a zastupitelstva měst po stránce organizační a obsahové včetně provádění zápisů, evidence usnesení a jejich archivace.
    Zpracování plánu činnosti rady města a zastupitelstva města.
    Zajištění informačního a organizačního servisu pro členy rady města a zastupitelstva města.
    Vedení evidence členů zastupitelstva města.
    Vedení agendy vyhlášek a ostatních předpisů magistrátu města.
  • Sekretariáty náměstků:
    Koncepčně se podílí na přípravě programu náměstků.

II. Pracoviště krizového řízení:

  • Komplexně zajišťuje agendu krizového řízení; tj. zabezpečuje administrativní, technické a organizační záležitosti týkající se povinností města, primátora města a magistrátu na tomto úseku vyplývající zejména ze zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, v platném znění, a zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, v platném znění, včetně přípravy příslušných směrnic a zásad pro činnosti krizových orgánů.
  • Zabezpečuje a organizuje přípravy města na krizové situace a zpracovává krizový plán a plán krizové připravenosti města, příp. určeného regionu.
  • Spolupracuje s bezpečnostní radou a krizovým štábem města a plní jimi stanovené úkoly, spolupracuje s krizovými a bezpečnostními orgány vyšších stupňů, spolupracuje s HZS Jihočeského kraje.
  • Zpracovává podklady a zabezpečuje povinnosti města a magistrátu vyplývající ze zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky, v platném znění, a zákona č. 585/2004 Sb., o branné povinnosti a jejím zajišťování, v platném znění.
  • Zpracovává a zabezpečuje povinnosti města a magistrátu vyplývající ze zákona č. 241/2004 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizoví stavy.

III.  Právní oddělení:

  • Komplexně zabezpečuje právní agendu města a magistrátu, a to za součinnosti ostatních útvarů magistrátu.
  • Komplexně zabezpečuje agendu poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
  • Komplexně zabezpečuje agendu vyřizování petic, stížností a jiných obdobných podnětů, nevyřizují-li je příslušné gesční odbory.
  • Za součinnosti gesčních odborů a dle pokynů primátora města a tajemníka magistrátu zajišťuje agendu přípravy právních předpisů města (obecně závazné vyhlášky a nařízení města) a dále zajišťuje evidenci všech právních předpisů města.
  • Za součinnosti gesčních odborů a dle pokynů primátora města a tajemníka magistrátu zajišťuje přípravu vnitřních předpisů vydávaných radou města či tajemníkem magistrátu pro zaměstnance zařazené v magistrátu města, nepřísluší-li tato příprava jinému útvaru magistrátu.
  • Dle pokynů primátora města a tajemníka magistrátu dohlíží na nad dodržováním právních předpisů v činnosti města a magistrátu.
  • Komplexně zabezpečuje právní agendu související s činností primátora města, náměstků primátora, zastupitelstva a rady města a dalších samosprávných orgánů města, stejně jako tajemníka magistrátu.
  • Ve spolupráci s odborem rozvoje a veřejných zakázek zajišťuje právní stránku agendy ochrany hospodářské soutěže a zákazu veřejné podpory.
  • Zajišťuje právní zastoupení města v soudních a jiných soukromoprávních sporech, resp.ve správních řízeních, nebyl-li k tomu pověřen jiný odbor či osoba.
  • Komplexně zajišťuje metodickou a právní pomoc odborům magistrátu města, ať již při výkonu samostatné nebo přenesené působnosti, včetně právní pomoci při zpracování smluv těmito odbory, a dále smlouvy v souladu s příslušným vnitřním předpisem kontroluje , eviduje je a zajišťuje jejich zveřejňování.
  • Poskytuje odborům magistrátu města i další poradenství a pomoc v právních záležitostech a otázkách, a to dle svých dispozic a na vyžádání těchto odborů.
  • Zajišťuje agendu opatrovnictví v situacích, kdy bylo město určeno opatrovníkem určité osoby, nebyl-li výkonem této činnosti pověřen jiný pracovník magistrátu města.

IV. Oddělení komunikace a marketingu:
Komplexně a ve spolupráci s ostatními útvary magistrátu zabezpečuje propagaci města a s tím související marketingové činnosti, zejména pak ediční, publikační a inzertní činnosti, pořizování propagačních tiskovin, předmětů a jiných materiálů pro potřeby prezentace a propagace města, kontrolu hospodárného nakládání s nimi aj.

  • Zajišťuje informační, publicistické a tiskové zprávy statutárního města k veřejnosti a hromadným sdělovacím prostředkům.
  • Zajišťuje informovanost občanů a hromadných sdělovacích prostředků o činnosti města a magistrátu, vyvíjí samostatnou novinářskou a publicistickou činnost v rámci PR města a magistrátu.
  • Koordinuje a vyvíjí kontaktní činnost s dalšími podnikatelskými, společenskými a politickými subjekty ve městě a na úrovni regionu.
  • Organizuje a zajišťuje významné návštěvy v oblasti vnějších vztahů.
  • Podporuje spolupráci se zahraničními institucemi, spolky a dalšími subjekty, na jejímž základě dochází k rozvoji kontaktů a k uzavírání partnerství mezi městy.
  • Podílí se na rozvoji vzájemné spolupráce s partnerskými městy statutárního města České Budějovice.

Zákony dle kterých funguje odbor

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím