Společnou příčinou dopravních problémů ve městě jsou rostoucí nároky obyvatel i návštěvníků na různé formy přepravy, omezený prostor městské zástavby a limitované investiční prostředky.
Různé potřeby dopravy veřejné, automobilové, cyklistické i pěší a různé možnosti jejich naplnění v historickém centru města, ve velkých obytných oblastech, v průmyslových zónách, na předměstích nebo v rekreačním zázemí města vyžadují hledání kompromisního řešení. To bylo hlavním úkolem Integrovaného plánu organizace dopravy (IPOD), který pro město České Budějovice zpracovala firma Mott MacDonald Praha, spol. s r.o.
Shrnutí projektu ke stažení.
Základní „Integrovaný plán organizace dopravy“ (IPOD) zpracovaný v r. 2009 nezahrnoval oblast parkování (kterou chtělo město řešit samostatně), oblast cyklistické a veřejné dopravy (nebyly v té době řešeny formou generelu – tyto podklady byly doplněny později).
Po dokončení IPOD město (resp. Dopravní podnik) dále pracovali na rozvoji podrobnějších koncepčních materiálů, které jsou do aktualizovaného IPOD zapracovány:
Aktualizace IPOD přehodnotila všechny zmíněné koncepční materiály města a spojila je do jednotného dokumentu.
Při aktualizaci probíhala aktivní komunikace nejen s vedením města a příslušných odborů magistrátu, ale také s autory jednotlivých koncepčních dokumentů.
Aktualizace IPOD je provedena ve dvou nosných kapitolách:
Časový rámec aktualizace IPOD spadá ve výčtu konkrétních opatření do období 2016 - 2020, se strategickým přesahem do dalších let.
Aktualizace IPOD je jedním ze základních kamenů pro připravovaný „Strategický plán udržitelné městské mobility – SUMP“, který vznikne za účelem uspokojení potřeb mobility lidí ve městě a okolí včetně zajištění lepší kvality života obyvatel, resp. bude řešit všechny druhy dopravy v Českých Budějovicích s vazbou do regionálního zázemí.
Zpracování SUMP je podmínkou pro získání finančních prostředků z evropských fondů.
Zpráva aktualizace IPOD ke stažení.