Organizace ŽIVOT 90 technologicky vylepšila dispečink tísňové péče

ŽIVOT 90 rozšiřuje v Českých Budějovicích kapacitu tísňové péče. Tuto sociální službu nabízí především seniorům a seniorkám. Služba prošla technologickou obnovou dispečinku a rebrandingem. Organizace nyní spustila i nový web s názvem služby NADOSAH.

V Českých Budějovicích mají klienti a klientky služby NADOSAH, jak zní nový název tísňové péče ŽIVOTa 90, u sebe doma tři zařízení – tlačítko, které stisknou v případě nouze, zařízení, které umožňuje obousměrnou hlasitou komunikaci s dispečinkem, a čidlo, které hlídá, že je v bytě pravidelný pohyb. I tato zařízení prošla v rámci technologické obnovy obměnou a zajišťují tak v krizových situacích svým uživatelům ještě větší pocit bezpečí.

“V Českých Budějovicích působíme již 12 let a službu neustále inovujeme a v současné době disponujeme nejmodernějšími zařízeními. Navíc město přispívá našim klientům na měsíční poplatek za službu 220 korun. Klient tedy doplatí 350 korun,” uvádí Alena Bártíková, koordinátorka služby NADOSAH v Českých Budějovicích.

Součástí služby je i možnost pravidelného obvolávání klientů a klientek, kdy se jich pracovníci služby ptají, jestli něco nepotřebují a jak se jim daří. Díky technologické obnově dispečinku se zvýšila i kapacita služby. ŽIVOT 90 plánuje v letošním roce nabídnout tísňovou péči dalším seniorům a seniorkám v Českých Budějovicích.

„Nové dispečerské pulty jsou vybaveny špičkovou technologií, která je chráněna před případnými výpadky proudu tak, aby klienti nikdy nezůstali bez pomoci. V Českých Budějovicích máme i úschovnu klíčů od bytů klientů, kteří se rozhodli uložit u nás své klíče pro případ krizové situace, aby výjezdová služba nemusela porušit dveře od bytu,“ dodává Alena Bártíková.

Organizace poskytuje tísňovou péči po celé České republice, a to nejen starším lidem, ale i osobám se zdravotním postižením. V rámci svého portfolia služeb nabízí i doplňkovou venkovní variantu služby, která je určena pro aktivní klientky a klienty. Speciální karta s tlačítkem je v tomto případě doplněná o GPS s funkcí geofence.

„Nový název služby NADOSAH vychází z dostupnosti tlačítka na ruce nebo ústředně – je vždy na dosah a společně s ním i pomoc. Měl by dodávat pocit, že v jakékoliv situaci, v kteroukoliv dobu, když něco potřebuji, jsou tady lidé, na které se můžu obrátit a spolehnout. Název má evokovat naději v pomoc, samostatnost i jednoduchost v komplikovaných situacích, blízkost a oporu. Tyto emoce podporuje i zvolená levandulová barva v brandu,“ říká ředitel ŽIVOTa 90 Jaroslav Lorman.

Pro službu NADOSAH organizace vytvořila také nový web. I tady grafický prvek vlnky s dvěma tečkami symbolizuje hlasovou komunikaci na dálku. Web přehledně vysvětluje komplexní fungování služby i postupy v krizových situacích. Web podle zástupců ŽIVOTa 90 šetří čas pracovníkům, kteří již nemusí zájemcům složitě popisovat, jak co přesně funguje. 

www.zivot90.cz

 

Stránka je publikovaná do 1. 4. 2023 a byla naposledy upravena uživatelem Renáta Kollarczyková, 8. 4. 2022.