Propojení okruhů zlepší dopravu ve městě

 

Zásadní vklad do organizace dopravy v Českých Budějovicích přináší nové silniční propojení městských okruhů, které zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic ČR. Jedná se vlastně o prodloužení již vybudované silnice I/34 od Lišova do Českých Budějovice, a to od kruhového objezdu na Okružní silnici směrem na ulici Strakonickou. Příprava nového úseku, dlouhého 1543 metry a se čtyřmi mosty, si vyžádala komplikované vykoupení pozemků v zahrádkářské kolonii. I samotná stavba, zahájena v roce 2008, se neobešla bez problémů. Při loňském škrtu státní investice o 200 milionů korun dokonce hrozilo, že bude zastavena a zakonzervována. Díky úsilí vedení města se však podařilo získat závazný slib, že stavební firma obdrží od Ředitelství silnic a dálnic ČR zbylých 230 milionů korun do února příštího roku. Dílo za celkem 900 milionů korun tak mohlo být dokončeno, a to dokonce o pět měsíců dříve, než se původně předpokládalo.

            Naplnilo se tak to, po čem řidiči v krajském městě již dlouho volali. Nová silnice znamená úlevu pro frekventovanou výpadovku na Prahu a zároveň odlehčí provozu pod železničním viaduktem. Právě viadukt dosud patřil k nejkritičtějším dopravním místům města, způsobujícím nekonečné kolony zejména na Rudolfovské ulici.

            Propojení okruhů bude hrát nenahraditelnou roli i při rekonstrukci IV. železničního tranzitního koridoru, která si na čas vyžádá výrazné omezení provozu pod viaduktem. Zároveň se počítá s tím, že propojení okruhů bude po dostavbě dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 plnit funkci přivaděče.

            Město České Budějovice se nejen zasadilo o úspěšné dokončení dopravní stavby, ale zároveň zainvestovalo 110 milionů korun do vybudování zdejší kanalizace, semaforů, osvětlení, chodníků a cyklostezek. Dalším projektem, který by měl zásadně pomoci k organizaci dopravy v Českých Budějovicích, je 22 kilometrů dlouhý dálniční obchvat. Předběžný odhad nákladů na něj činí 10 miliard korun, dosud však není jasné kdy se začne stavět.