Radniční facebook a web si lidé oblíbili

České Budějovice komunikují se svými obyvateli od ledna 2011 také prostřednictvím sociální sítě, facebooku a twitteru. Facebookový profil na adrese www.facebook.com/radnice si doposud oblíbilo už 4294 příznivců a Budějovice tak počtem uživatelů přeskočily dosavadní jedničku mezi oficiálními profily statutárních měst, Ostravu.

"Radniční facebook má dvě hlavní funkce. Slouží k informování obyvatel a současně je jakýmsi virtuálním hydeparkem, kde lidé hodnotí kroky vedení města. Je to jednoznačně nejvíce interaktivní médium radnice vůči občanům, pokud tedy pomineme jejich osobní návštěvy přímo v magistrátu. Nejnověji na profil každý může napsat přání Českým Budějovicím nebo se svěřit s důvodem, proč má naše město rád. Nejoriginálnější komentáře vyhodnotíme hned po 10. březnu, kdy si připomeneme 748. výročí od založení města v roce 1265," přibližuje primátor Juraj Thoma.

Výrazný nárůst návštěvnosti, o více než 65%, zaznamenal v posledních třech letech také portál českobudějovické radnice www.c-budejovice.cz. Z 1675 v červnu 2010 na 2764 v červnu 2012.

"Podle dostupných statistik zůstávají lidé na našich stránkách v průměru kolem pěti minut a nejčastěji navštěvují internetovou úřední desku, informace o volných místech nebo využívají elektronickou obsluhu občana, jejímž prostřednictvím se mohou rychle a jednoduše objednat třeba kvůli přihlášení svého vozidla. Z neúředních stránek se největšímu zájmu těší budějovické webkamery," dodává k chování internetových uživatelů Juraj Thoma s tím, že vyhledávání obsahu na některé z více než tisíce stránek webu lidem ulehčuje nedávno instalovaný modul společnosti Google umístěný nad pravým menu.

Českobudějovická radnice provozuje vlastní internetové stránky od roku 2000, jejich současná podoba vznikla v roce 2007.

V polovině letošního roku bude spuštěn nový volnočasový portál, který sloučí současný turistický, kulturní, ubytovací a rezervační přehled do jednoho.