Návod, jak podat žádost na oddělení evidence vozidel, jaké doklady a formuláře k tomu potřebujete, najdete v dokumentu Životní situace, které řeší odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení evidence vozidel.
Formuláře ke stažení zpravidla ve formátu PDF.
Žádosti na oddělení evidence vozidel lze vyřizovat následujícím způsobem.
pondělí 8:00 - 17:00 hodin
úterý 8:00 - 14:00 hodin
středa 8:00 - 17:00 hodin
čtvrtek neúřední den
pátek 8:00 - 14:00 hodin
Nově je možnost podávat určené žádosti elektronicky prostřednictvím Portálu dopravy. Portál dopravy naleznete na adrese www.portaldopravy.cz.
Pro přihlášení můžete využít bankovní identitu, mobilní klíč eGovernmentu, MojeID, a další prostředky pro ověření identity.
V současné době je toto podání umožněno pouze fyzickým a fyzickým podnikajícím osobám. Koncem roku 2024 má být umožněno toto podání i osobám právnickým.
Zde můžete získat následující užitečné informace.
• Výpis všech svých historicky vlastněných či provozovaných vozidlech.
• Výpis technických údajů vozidla včetně dalších záznamů. Např. alternativní rozměru pneumatik.
• Informace o platnosti technické prohlídky.
Výhodou tohoto podání je:
• Všechny známé údaje o Vás a Vašem vozidle se automaticky předvyplní.
• Podání žádostí je rychlejší, vyřízení žádosti je obvykle do 3 dnů.
• Při elektronickém podání touto cestou je sleva na správním poplatku ve výši 20 %, nejvýše však 1 000 kč.
• Dostanete od nás notifikaci o vyřízení (k doplnění) žádosti, že si můžete vyzvednout nové osvědčení o registraci vozidla nebo RZ (SPZ).
• V Portálu dopravy uvidíte všechny svoje žádosti, včetně podrobností.
• Zcela zdarma si můžete stáhnout seznam všech svých aktuálních i historicky vlastněných či provozovaných vozidel.
• Zcela zdarma si můžete stáhnout výpis technických dat o vozidle.
Jak probíhá žádost v rámci epodání?
• Portál dopravy Vám zobrazí formuláře žádostí, které po zvolení budou předvyplněny údaji z registru silničních vozidel. Budete mít možnost vybrat si obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonávající agendu registrace vozidel, na kterém si chcete vyzvednout nové doklady či registrační značky k vozidlu.
• Po potvrzení správnosti předvyplněných údajů bude žádost odeslána prostřednictvím Portálu dopravy na zvolený úřad k vyřízení. Po kontrole, schválení a vyřízení ze strany pracovníka úřadu budete prostřednictvím notifikační zprávy vyzván/a k převzetí nových dokladů či registračních značek na Vámi vybraném úřadě.
• Žádosti o přepis vozidla podané prodávajícím v rámci Portálu dopravy lze dokončit kupujícím dvěma způsoby.
Odkudkoliv a kdykoliv prostřednictvím portálu dopravy nebo fyzickou návštěvou kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, vykonávajícího agendu registrace vozidel. Dokončení žádosti kupujícím skrz portál dopravy je v případě změny vlastníka a provozovatele možné pouze v případě, že prodávající podá žádost prostřednictvím portálu dopravy.
Kdy si můžete doklad vyzvednout?
• Jakmile budou doklady k vozidlu připraveny k předání na Vámi zvoleném úřadu, obdržíte notifikaci o možnosti jejich vyzvednutí.
Co dělat se stávajícími doklady k vozidlu?
• Doklady k vozidlu (technický průkaz, osvědčení o registraci vozidla, tabulky s registrační značkou) musí každý žadatel předložit při převzetí nových dokladů vozidla. Na místě je také možnost požádat o vrácení zneplatněného technického průkazu.
Jak je to s úhradou správních poplatků?
• V této etapě uhradíte správní poplatek ve stanovené výši při vyzvednutí nových dokladů či registračních značek k vozidlu přímo na vybraném úřadu. Díky podání na elektronickém formuláři je tento poplatek snížen o 20 %, max. o 1 000 Kč.
Odbor dopravy a silničního hospodářství, oddělení evidence vozidel, pracoviště Kněžská 19, 370 01 České Budějovice, přízemí
INFORMACE na tel. 386 804 420
pracovník | spojení (telefon, e-mail, č. dv.) | pracovní náplň |
Ing. Ladislav HOSTĚNSKÝ |
386 804 412, kancelář č. 100b hostenskyl@c-budejovice.cz |
Vedoucí oddělení evidence vozidel |
Šárka BOHÁČKOVÁ |
386 804 415, kancelář č. 100a bohackovas@c-budejovice.cz |
Administrativa |
Petra BERKOVÁ Lucie URBANOVÁ Lenka HUMPÁLOVÁ Dana CHYŇAVOVÁ Ivana REIZIGOVÁ Olga WOLFOVÁ Marcela GAJDOŠOVÁ Dana DVOŘÁKOVÁ Zdeňka ŘEZÁČOVÁ Šárka MAJEROVÁ Renata HAVLOVÁ Monika BAMBULOVÁ |
386 804 420, přepážka 386 804 420 386 804 420 386 804 417, přepážka 386 804 432, přepážka 386 804 420, přepážka 386 804 420, přepážka 386 804 427, přepážka 386 804 424, přepážka 386 804 425, přepážka 386 804 426, přepážka 386 804 420, přepážka |
Informace
Evidence vozidel, přihlašování vozidel, |
Ludvík STARÝ
Martin BLAŽEK
Miroslav NOVOTNÝ Pavel VESELÝ |
386 804 419, přepážka č. 10
386 804 418, přepážka č. 10
386 804 433, přepážka č. 10
386 804 428, přepážka č. 10 |
• Dovozy, stavby a přestavby vozidel |
Občané předem objednaní prostřednictvím elektronického rezervačního systému budou obslouženi i mimo nově stanovené úřední hodiny v souladu s potvrzenou objednávkou. Mimo uvedené úřední hodiny je úřad pro neobjednané klienty uzavřen.