O manuálu

Projděte se centrem Českých Budějovic a rozhlédněte se kolem sebe. Uvidíte skvostnou architekturu s dlouhou historií, živý parter se spoustou restaurací, kaváren, služeb a prodejen nejrůznějšího zboží. To je známka, že srdce Budějovic skutečně pulsuje životem!

Podívejte se ale podruhé a zkuste se detailně začíst do historie města skrze fasády domů a architektonické prvky. Že to nejde? Nebo to jde těžko? V úrovni očí často narazíte na situace, kdy je původní bohatství budějovické architektury schováno pod nánosy tuctových materiálů, nevkusných cedulí a všudypřítomných reklam. Nepodstatné informace na vás křičí ze všech stran. Zakopáváte o reklamní stojky, kolem masivní restaurační předzahrádky neprojedete s kočárkem. Projekt Kultivované Budějovice to chce změnit!

Město České Budějovice si uvědomuje význam veřejných prostranství pro kvalitu života a v souladu s dalšími strategiemi dlouhodobě usiluje o zvyšování jejich architektonické a uživatelské úrovně. Důležitou roli v tom hraje i kandidatura Budějovic na Evropské hlavní město kultury 2028. Proto byly po vzoru mnoha dalších měst podniknuty kroky k vytvoření manuálu, který nastavuje základní pravidla pro umisťování zařízení a staveb reklamní a informační povahy, pro restaurační předzahrádky a označování provozoven. Mimo jiné jde také o reakci na usnesení Komise rady města pro architekturu a územní rozvoj č. 3/2020, které explicitně doporučuje zpracování koncepčního dokumentu – manuálu regulace reklamy a vizuálního smogu.

Manuál vznikl pod patronací Útvaru hlavního architekta ve spolupráci s dalšími odbory magistrátu a externími odborníky.

Manuál tvoří čtyři základní části:
1 Označování provozoven
2 Restaurační předzahrádky a stínění
3 Venkovní reklama
4 Další typy nosičů, technická a dopravní infrastruktura, krátkodobé instalace a trhy
 

Nahlédněte do manuálu

Náhled stránky manuálu
Náhled stránky manuálu
Náhled stránky manuálu
Stránka byla upravena uživatelem Josef Šmejkal, 7. 11. 2024.