Pro podávání stížností, případně petic, je Magistrátem města České Budějovice zřízeno samostatné pracoviště s názvem Centrální evidence stížností. Činnost evidence se řídí platnou směrnicí rady města č. 3/2017 o pravidlech pro přijímání a vyřizování petic a stížností.
Stížnosti v listinné podobě mohou podávat občané v každý pracovní den, elektronicky denně. Anonymní stížnosti jsou řešeny jen v případech, kdy jejich obsah směřuje k možnému ohrožení života, zdraví nebo majetku občanů. Stížnosti musí být vyřízeny do 60 dnů, v případě stížnosti směřující do problematiky v působnosti zastupitelstva města do 90 dnů od jejich přijetí. O případném prodloužení lhůty musí být stěžovatel informován. Stížnosti směřované na městskou policii jsou vyřizovány na základě samostatné směrnice ředitele městské policie.
Petice se podává podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů. Petici je možné podat v listinné podobě, v elektronické podobě prostřednictvím nástroje ePetice gov.cz - ePetice nebo v kombinované (hybridní) podobě (tzn. část podpisových archů je listinných a část elektronických v nástroji ePetice). Lhůta pro vyřízení petice je 30 dnů.
Listinná petice musí obsahovat:
Forma elektronické petice se řídí pokyny v nástroji ePetice.
Magistrát města České Budějovice
Centrální evidence stížností
Lidmila Kubešová
nám. Přemysla Otakara II. 1/1
370 01 České Budějovice
Telefon: 386 801 808
ID datové schránky: kjgb4yx