Dotace města

Cílem dotací poskytovaných z rozpočtu města České Budějovice je podpora aktivit v oblastech kultury, cestovního ruchu, památkové péče, sociální oblasti, sportu, volnočasových aktivit, životního prostředí a projektů v rámci kandidatury Českých Budějovic na Evropské hlavní město kultury 2028. Dotace jsou poskytovány formou grantů nebo příspěvků. V rámci jednotlivých oblastí jsou publikovány informace, aktuality, pravidla dotačních programů a formuláře příloh. Každá z oblastí má svá vlastní Pravidla a „Dotační program“. Tyto a další související dokumenty a informace jsou uvedeny na stránce příslušné oblasti.

Postup pro poskytování finančních prostředků formou dotace z rozpočtu statutárního města České Budějovice jednotně upravuje Směrnice č. 6/2023 o poskytování dotací z rozpočtu města Rady města České Budějovice. Pro dotační rok 2025 bude platit Směrnice č. 1/2024 o poskytování dotací z rozpočtu města České Budějovice.

Upozornění pro žadatele:

Předložení žádostí o dotace a elektronický podpis:

  • Lhůta pro podání žádostí o dotace poskytovaných z rozpočtu města České Budějovice je zachována i tehdy, neobsahuje-li včas podaná žádost elektronický podpis, je-li elektronický podpis doplněn v dodatečné lhůtě 5 pracovních dnů od výzvy příslušného administrátora Magistrátu města České Budějovice. Obsah žádosti o dotaci nelze měnit po uplynutí lhůty pro podání žádosti o dotaci.
  • Žadatel je povinen podat žádost opatřenou elektronickým podpisem vystaveným pro subjekt či fyzickou osobu, který/ která o dotaci z rozpočtu města České Budějovice žádá. Není možné opatřit žádost o dotaci elektronickým podpisem oprávněné osoby, který byl vystaven pro jiný subjekt než pro subjekt žadatele o dotaci.
  • Pokud jménem žadatele jedná více osob společně (např. několik jednatelů u právnických osob) platí, že pro potřeby žádosti o dotaci postačí elektronický podpis jedné z oprávněných osob. Obdobný přístup bude aplikován i u podpisu formuláře vyúčtování. Tuto možnost však nelze uplatnit při podpisu smlouvy. Smlouva musí být vždy podepsána všemi oprávněnými osobami, nebo je potřeba k tomuto úkonu disponovat plnou mocí.  
  • V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů (dále také jen „ZESM“) a v souladu s touto skutečností novelizovaným ust. § 10a odst. 3 písm. f) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, došlo od 1. 6. 2021 ke změně právní úpravy minimálních náležitostí, které musí obsahovat žádost o dotaci nebo návratnou finanční výpomoc. Nově jsou vybrané právnické osoby povinny k žádosti o dotaci doložit úplný výpis z evidence skutečných majitelů s aktuálními údaji ke dni podání žádosti. V případě problémů s přihlášením či jinými dalšími technickými obtížemi, kontaktujte administrátora dotačního programu. 
  • Žádosti lze podávat pouze prostřednictvím Dotačního portálu statutárního města České Budějovice.

Pro žadatele je dostupný návod pro podávání žádostí a elektronický podpis ZDE.

Důležité:
Od roku 2025 všechny úkony spojené s podáním žádostí, přidělením a vyúčtováním dotací budou probíhat pouze elektronicky. Dokumenty vyžadující podpis budou muset být opatřeny elektronickým podpisem žadatele (příjemce) dotace.

Pro účely publicity je k dispozici ke stažení logo města ve formátu PSD (Photoshop) a ve formátu TIFF.

Stránka byla upravena 16. 1. 2025.